مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 07:452022-01-10پزشكي

آسیب هایی که خشکسالی به دام می زند/ از بروز انواع بیماری ها تا سمی شدن علوفه


مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در شرایط خشکسالی و فقر خاک، سیستم آنزیمی گیاه ضعیف شده یعنی علوفه مصرفی دام ها از نظر پروتیین فقیر و از نظر نیترات در حد سمی خواهد شد.

- محمد اسدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد در پاسخ به اینکه خشکسالی و کم آبی چه ضررهایی برای دام دارد، گفت: بیماری های متابولیک، پیکا (گنده خواری) کمبود ویتامین ها و مواد معدنی، مسمومیت، اختلالات گوارشی، ذات الریه و بیماری های تنفسی، ضعف سیستم ایمنی و کاهش مقاومت بدن در برابر بیماری ها، افزایش رخداد بیماری های عفونی، افزایش آلودگی های انگلی و بیماری های قابل انتقال از طریق برخی انگل ها از جمله بیماری هایی است که دام در اثر بی آبی به آن مبتلا می شود.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین گرمازدگی، کاهش شدید جمعیت دامی، کاهش تولید فرآورده های دامی مانند شیر، گوشت، پشم، کرک، مو و .

، افزایش بیماری های مشترک بین انسان و حیوان، گرانی و بی کیفیت شدن علوفه و خوراک دام، افزایش تردد و حمل و نقل بی رویه و غیرمجاز دام جهت یافتن علوفه و یا عرضه و فروش دام که موجب افزایش احتمال انتقال و گسترش بیماری های دامی و بیماری های مشترک خواهد شد از دیگر مشکلاتی است که اگر آب کافی برای دام تأمین نشود رخ خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب هایی که خشکسالی به دام می زند/ از بروز انواع بیماری ها تا سمی شدن علوفه

آسیب هایی که خشکسالی به دام می زند/ از بروز انواع بیماری ها تا سمی شدن علوفه