مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 08:202022-01-10سياسي

کشف آثاری از دوره سلوکی تا اواخر دوره اشکانی در بیستون


سرپرست هیأت باستان شناسی در تپه گوهره بیستون، حاصل کاوش در این محوطه را کشف شواهد معماری نظیر دیوارهای سنگی، خشتی و سنگفرشی از 3 فاز مختلف زمانی سلوکی و اشکانی اعلام کرد.

- به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، رامین چهری سرپرست هیأت باستان شناسی کاوش در تپه گوهره بیستون گفت: تپه گوهره در روستایی به همین نام واقع شده که با فاصله 4 کیلومتری از آثار شاخص بیستون و راه شاهی بر این منطقه مهم اشراف دارد.

سرپرست هیأت باستان شناسی با بیان این نکته که نخستین بار این محوطه در سال 1393 توسط نگارنده شناسایی و بررسی شد، افزود: تپه گوهره که بر روی یک محوطه از دوران آهن شکل گرفته، جدای از شرایط سیاسی جغرافیایی خاصی که دارد، دارای سفال های شاخص از دوره های سلوکی و اشکانی بوده و همچنین شواهدی از معماری در آن دیده می شد.

این دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: آثار و شواهد موجود نشان از یک محوطه مهم در منطقه بگستانه دوران تاریخی داشت از این رو و در نهایت کاوش در این محوطه در دستور کار قرار گرفت و یک ترانشه اصلی در ابعاد 5 در 10 و یک گمانه 3در2 بر روی سطح تپه ایجاد شد.

او حاصل کاوش در این محوطه را کشف آثار و شواهد معماری مانند دیوارهای سنگی و خشتی و سنگفرشی از سه فاز مختلف زمانی احتمالاً سلوکی، اوایل اشکانی و اواسط تا اواخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف آثاری از دوره سلوکی تا اواخر دوره اشکانی در بیستون

کشف آثاری از دوره سلوکی تا اواخر دوره اشکانی در بیستون