مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 08:402022-01-10اقتصادي

آیا خط فقر 4 میلیون تومان است؟


اگر 1.

9 دلار را برای یک نفر در هر روز، به عنوان یک معیار بسیار حداقلی جهانی در نظر بگیریم، در سی روز ماه، خط فقر 57 دلار برای یک نفر و 228 دلار برای یک خانواده 4 نفره است؛ - اگر دلار را 26 هزار تومان در نظر بگیریم، خط فقر ماهانه برای خانوار ایرانی 4 نفره براساس معیارهای بانک جهانی، بیش از 5 میلیون و 900 هزار تومان می شود؛ یعنی حدود 6 میلیون تومان.

و البته بانک جهانی، این معیار را خط فقر خشن یا بسیار مطلق می داند که فقط هزینه ی کافی برای زنده ماندن است نه زندگی کردن.

سال گذشته در شورایعالی کار، رقم حداقل معیشت را حدود 6 میلیون و 900 هزار تومان برای خانواده ی 3.

3 نفره تعیین کردیم حالا بعد از گذشت یکسال، چطور خط فقر برای خانواده 4نفره شده 4 میلیون تومان؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا؛ در سال های اخیر، سازمان جهانی کار به شدت بر لزوم برقراریِ دستمزد شایسته یا همان Decent Wage برای کارگران کشورهای مختلف جهان تاکید دارد؛ اولین مولفه ی دستمزد شایسته، میزان و مبلغِ عددیِ آن است که بایستی حتماً از خط فقر یا Poverty Line بالاتر باشد؛ دستمزد شایسته، دستمزدی است که نه تنها خط فقر و حداقل های مورد نیاز برای یک زندگی بسیار ساده را پوشش می دهد، بلکه دیگر عناصر مورد نیاز برای یک زندگی شایسته، مانند تفریحات، سفر، مطالعه و هزینه های فرهنگی خانوار را تامین می کند و به همین دلیل اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا خط فقر 4 میلیون تومان است؟

آیا خط فقر 4 میلیون تومان است؟