عدم النفع 12 هزار میلیارد تومانی دولت از عدم اجرای قانون اتوگاز/هشدار نسبت به عواقب آزادسازی قیمت LPGدر لایحه بودجه قیمت LPG در داخل کشور معادل نرخ صادراتی تعیین شده که باتوجه به استفاده بیش از یک میلیون خودرو از LPG این افزایش ناگهانی قیمت می تواند باعث طمع دشمن به تکرار حوادث قزاقستان در ایران شود. - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سال گذشته مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه1400 در بندی الحاقی به تبصره یک ماده واحده به صورت رسمی افزودن LPG به سبد سوخت را کلید زد. طبق این بند قانونی وزارتخانه های نفت و کشور موظفند امکان احداث جایگاه ها و زیرساخت استفاده قانونمند از سوخت گاز مایع (LPG) در ناوگان حمل و نقل با اولویت ناوگان عمومی و حمل بار را به کمک بخش های خصوصی و عمومی، تا سقف مجموع 2 میلیون تن در سال فراهم کنند. قیمت هر کیلوگرم گازمایع تحویلی به شرکت های توزیع کننده برابر دو سوم قیمت یک لیتر بنزین سهمیه ای تعیین می شود. اما با وجود الزام قانونی دولت دوازدهم به تدوین و تصویب آیین نامه این بند از قانون دو ماه پس از ابلاغ قانون بودجه 1400، وزارت نفت این دولت هیچ اقدامی برای افزودن LPG به سبد سوخت انجام نداد. به اعتقاد کارشناسان تعارض منافع وزارت نفت در مصادره 100 درصدی درآمد صادراتی LPG، اصلی ترین دلیل مخالفت با توسعه اتوگاز در داخل کشور بوده است. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |