مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 10:402022-01-10اقتصادي

استان مرکزی/ تلفات آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان به 1127 بال رسید


تمامی واحدها و روستاهای شعاع 3 تا 10 کیلومتری اطراف تالاب میقان اراک توسط این اداره کل مورد پایش و مراقبت قرار گرفته و مورد مشکوکی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این واحدها و روستاها مشاهده نشده است.

- تمامی واحدها و روستاهای شعاع 3 تا 10 کیلومتری اطراف تالاب میقان اراک توسط این اداره کل مورد پایش و مراقبت قرار گرفته و مورد مشکوکی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این واحدها و روستاها مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: از ابتدای شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب کویری میقان اراک (پنجم آذرماه سال جاری) تاکنون تلفات این بیماری به 1127 بال رسیده است.

90 درصد تلفات تالاب کویری میقان اراک مربوط به غازهای خاکستری بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، محسن شانقی افزود: مقرر شده علت این موضوع با انجام کار پژوهشی توسط اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، استانداری، اداره کل محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی این استان مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: با مشاهده بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب کویری میقان اراک، 6 نشست قرارگاه مقابله و پیشگیری از این بیماری در استانداری مرکزی برگزار شده و تمامی موارد مورد بررسی قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان مرکزی/ تلفات آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان به 1127 بال رسید

استان مرکزی/ تلفات آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان به 1127 بال رسید