مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 10:452022-01-10اقتصادي

حدود 16 درصد جمعیت گیلان سالمند است/ درمان ناباروری زوجین روستایی


معاون علوم پزشکی گیلان، ناباروری را جزو پنج محور اصلی اجرای قانون مذکور در گیلان دانست و عنوان کرد: 10 تا 15 درصد زوجین در استان با ناباروری اولیه و ثانویه مواجه هستند.

- ایسنا/گیلان معاون علوم پزشکی گیلان، ناباروری را جزو پنج محور اصلی اجرای قانون مذکور در گیلان دانست و عنوان کرد: 10 تا 15 درصد زوجین در استان با ناباروری اولیه و ثانویه مواجه هستند.

دکتر آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران، جمعیت را یکی از ارکان توسعه پایدار در هر کجای دنیا دانست و اظهار کرد: جمعیت دارای خصوصیات بسیار مهم برای توسعه است.

وی با اشاره به ساختار سنی و جنسیتی و دهک های اقتصادی و اجتماعی و رفتاری و روان شناختی جمعیت، افزود: ایران با جمعیت حدود 85 میلیون نفر یکی از مهمترین پایگاه های جمعیتی کنونی جهان است، زیرا ما در منطقه ای قرار داریم که محل بروز و ظهور تمدن های بزرگ بوده و سابقه چندین هزار ساله از سکونت انسان امروزی در استان های مختلف وجود دارد و شاهد وجود اقوام گوناگون هستیم که در گذر زمان با اختلاط ژنتیکی مواجه شده اند و در نهایت توسعه جمعیتی را به دنبال داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه موضوع کاهش رشد جمعیت هر کشوری را در دنیا تحت تاثیر قرار می دهد، عنوان کرد: کاهش مرگ و میر جمعیت سالمند را افزایش داده، اما ارتقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 16 درصد جمعیت گیلان سالمند است/ درمان ناباروری زوجین روستایی

حدود 16 درصد جمعیت گیلان سالمند است/ درمان ناباروری زوجین روستایی