مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 10:552022-01-10سياسي

بیت مشهوری که مال «شاهنامه» نیست


«تمام این کسانی که راجع به نژادپرستی، زن ستیزی، عرب ستیزی و ترک ستیزی فردوسی حرف زده اند و از ایران گرایی در شاهنامه سخنانی گفته اند و نوشته اند، - تمام این کسانی که راجع به نژادپرستی، زن ستیزی، عرب ستیزی و ترک ستیزی فردوسی حرف زده اند و از ایران گرایی در شاهنامه سخنانی گفته اند و نوشته اند، اغلب بدون مطالعه متن شاهنامه این حرف ها را زده اند! ؛ این را جلال خالقی مطلق با معرفی ز شیر شتر خوردن و سوسمار به عنوان یکی دیگر از جعلیات منسوب به شاهنامه گفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در روزهای اخیر بحث جعلیاتی که به شاهنامه فردوسی منسوب هستند، داغ شده است؛ بیت هایی که بعضا حتی در کتاب درس فارسی دانش آموزان آمده اند و موجب واکنش نشان دادن برخی شاهنامه پژوهان شده اند.

صفحه ای به نام محمدرضا شفیعی کدکنی نیز که در روزهای اخیر به معرفی این بیت های جعلی پرداخته و فهرستی را هم از شاهنامه های معتبر منتشر کرده است، حالا نوشتاری را از جلال خالقی مطلق به اشتراک گذاشته که در آن یکی دیگر از بیت های جعلی منسوب به فردوسی معرفی شده است: کسانی که شاهنامه را خوب مطالعه نکرده اند و اصولا متون کهن را درست نمی شناسند، بهتر است در این مقولات اظهار عقیده نکنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیت مشهوری که مال «شاهنامه» نیست

بیت مشهوری که مال «شاهنامه» نیست