مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 12:252022-01-10سياسي

کرمانشاه/ کشف آثاری از دوره سلوکی تا اواخر دوره اشکانی در بیستون


آثار و شواهد موجود نشان از یک محوطه مهم در منطقه بگستانه دوران تاریخی داشت از این رو و در نهایت کاوش در این محوطه در دستور کار قرار گرفت و یک ترانشه اصلی در ابعاد 5 در 10 و یک گمانه 3در2 بر روی سطح تپه ایجاد شد.

- آثار و شواهد موجود نشان از یک محوطه مهم در منطقه بگستانه دوران تاریخی داشت از این رو و در نهایت کاوش در این محوطه در دستور کار قرار گرفت و یک ترانشه اصلی در ابعاد 5 در 10 و یک گمانه 3در2 بر روی سطح تپه ایجاد شد.

سرپرست هیأت باستان شناسی در تپه گوهره بیستون، حاصل کاوش در این محوطه را کشف آثار و شواهد معماری نظیر دیوارهای سنگی و خشتی و سنگفرشی از 3 فاز مختلف زمانی احتمالا سلوکی، اوایل اشکانی و اواسط تا اواخر اشکانی اعلام کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، رامین چهری با اعلام این خبر گفت: تپه گوهره در روستایی به همین نام واقع شده که با فاصله 4 کیلومتری از آثار شاخص بیستون و راه شاهی بر این منطقه مهم اشراف دارد.

سرپرست هیأت باستان شناسی با بیان این نکته که نخستین بار این محوطه در سال 1393 توسط نگارنده شناسایی و بررسی شد، افزود: تپه گوهره که بر روی یک محوطه از دوران آهن شکل گرفته، جدای از شرایط سیاسی جغرافیایی خاصی که دارد، دارای سفال های شاخص از دوره های سلوکی و اشکانی بوده و همچنین شواهدی از معماری در آن دیده می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرمانشاه/ کشف آثاری از دوره سلوکی تا اواخر دوره اشکانی در بیستون

کرمانشاه/ کشف آثاری از دوره سلوکی تا اواخر دوره اشکانی در بیستون