مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 12:252022-01-10سياسي

حفظ کالبد بافت تاریخی یزد با حضور ساکنین محقق می شود


سرپرست منطقه تاریخی شهرداری یزد گفت:جهانی شدن بافت تاریخی یزد به برکت حضور ساکنین و زندگی در این بافت ارزشمند رقم خورده است.

- به گزارش خبرگزاری فارس در یزد،  علیرضا نقوی، ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان حاضر شد و با اشاره به ویژگی های یزد برای ثبت شدن در فهرست میراث جهانی اظهار کرد: از زمان ثبت جهانی یزد نکته مغفول مانده توجه به ساکنین و مالکان اصلی بافت تاریخی است که این جهانی شدن به برکت حضور آن ها و زندگی در این بافت ارزشمند رقم خورده است و در ارزیابی های صورت گرفته از سوی یونسکو هم اصلی ترین ویژگی برای یزد، جریان زندگی در بافت قدیم، تعامل ساکنین با یکدیگر و حضور ادیان مختلف در کنار هم بوده است.

وی به تعامل ساکنین برای ارائه خدمات مطلوب در بافت تاریخی اشاره و اظهارداشت: اگر بخواهیم کالبد این بافت ارزشمند حفظ شود باید روح آن را که ساکنین هستند حفظ کنیم و این حضور و جریان زندگی در بافت تاریخی، پذیرایی از گردشگران را به بهترین شکل محقق خواهد کرد و رضایتمندی گردشگر از حضور در یزد را به دنبال خواهد داشت.

سرپرست منطقه تاریخی شهرداری یزد گفت: در بافت تاریخی حضور کودکان کار، متکدیان و اتباع را شاهد هستیم که بعضا مشکلاتی را برای گردشگر ایجاد می کنند که علاوه بر همکاری ساکنین و مالکان خانه های تاریخی، در این زمینه باید سای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ کالبد بافت تاریخی یزد با حضور ساکنین محقق می شود

حفظ کالبد بافت تاریخی یزد با حضور ساکنین محقق می شود