مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 13:552022-01-10اقتصادي

نامگذاری میادین کارآفرینی در شهرها


امروزه بسیاری از شهرهای جهان نظیر استانبول ترکیه از موقعیت گردشگری خود برای کارآفرینی و خلق فرصتهای شغلی استفاده کرده و یا با ایجاد شهرهای کارآفرین و تبدیل میادین شهر به کانون های کارآفرینی، - فضای مساعدی برای کسب و کارها و گسترش بنگاههای خرد و کوچک فراهم آورده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حال حاضر کارآفرینی به عنوان یک راهکار موثر و مورد اقبال عمومی در جهت بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی جامعه به شمار می رود.

واژه کارآفرینی طی سالهای اخیر از سوی اقشار، گروهها و صنوف مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

کارآفرینی نه تنها یک نیروی محرک و سازنده اقتصاد بلکه در ابعاد گسترده تر، عامل پویایی اجتماعی و یکی از ابزارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرها تلقلی می شود.

در سالهای گذشته، مفاهیمی همچون شهرهای خلاق و شهرهای کارآفرین به عنوان راهکار حل معضلاتی همچون بیکاری، بزهکاری، مهاجرت و .

معرفی و شناخته شده اند.

در همین راستا ایجاد یک اکوسیستم کارآفرینی موفق در محیط شهری با توجه به فرصت ها و تهدیدهای حاضر، تا حد زیادی می تواند فرآیند خلق ثروت را در یک شهر دائمی کند.

کارشناسان بر این باورند که شهرهای کارآفرین عمدتا با هدف پشتیبانی از اکوسیستم فعالیتهای کارآفرینی برای تقویت روند تحول اقتصادی و اجتماعی شهرها ایجاد می شوند و دولتها به عنوان ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامگذاری میادین کارآفرینی در شهرها

نامگذاری میادین کارآفرینی در شهرها