مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 14:452022-01-10فرهنگي

قزوین، مرکز فقه و فلسفه بوده است


یک پژوهشگر قزوینی با اشاره به اینکه قزوین مرکز فقه و فلسفه بوده است، گفت: عبارتی که مَقدِسی در کتاب «احسن التقاسیم فی معرفه الاقالیم» درباره قزوین مطرح کرده است نسبتاً جامع و گویاست و او در کتابش گفته است قزوین از مراکز فقه و فلسفه است.

- ایسنا/قزوین یک پژوهشگر قزوینی با اشاره به اینکه قزوین مرکز فقه و فلسفه بوده است، گفت: عبارتی که مَقدِسی در کتاب احسن التقاسیم فی معرفه الاقالیم درباره قزوین مطرح کرده است نسبتاً جامع و گویاست و او در کتابش گفته است قزوین از مراکز فقه و فلسفه است.

محمدعلی حضرتی ها در آیین رونمایی از کتاب تأملی در حکمت های علوی که امروز دوشنبه 20 دی در تالار اجتماعات مهندس بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: عبارتی که مَقدِسی در کتاب احسن التقاسیم فی معرفه الاقالیم درباره قزوین مطرح کرده است نسبتاً جامع و گویاست، در این کتاب آمده است قزوین بزرگ و پرتاکستان است و شهرکی دارد که جامع در آن است، در آن دژی است، از چاه ها و آب باران می آشامند نهری نیز دارد و از مراکز فقه و فلسفه است .

وی ادامه داد: مَقدِسی شاید اولین جغرافی نویسی است که از حد مسائل و ممالک عبور کرده است؛ در قرن سوم و چهارم کتاب های زیادی می نوشتند که هم به کار مأموران مالیات و هم به کار جهانگردان می آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قزوین، مرکز فقه و فلسفه بوده است

قزوین، مرکز فقه و فلسفه بوده است