مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 23:052022-01-10بين الملل

صربستان و بوسنی و هرزگوین در محاصره ناتو


صربستان و بوسنی و هرزگوین دو کشور در بالکان غربی هستند که به طور کامل توسط اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در این منطقه محصور شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، صربستان و بوسنی و هرزگوین با کرواسی هم مرز هستند که از سال 2009 در ناتو عضویت دارد.

صربستان همچنین با مجارستان که از سال 1999، با رومانی و بلغارستان که از سال 2004، با مونته نگرو که از سال 2017 و با مقدونیه شمالی که از سال 2020 به عضویت ناتو در آمده اند، مرز مشترک دارد.

از طرف دیگر کشور اسلوونی و آلبانی که در منطقه بالکان غربی واقع هستند به ترتیب از سال 2004 و 2009 در پیمان نظامی آتلانتیک شمالی عضو هستند.

دلیل اصلی و اساسی به عضویت درنیامدن صربستان در ناتو، این واقعیت است که مردم صربستان به دلیل بمباران این کشور در چارچوب یوگسلاوی سابق در سال 1999 میلادی از سوی ناتو، خاطره خوبی از این سازمان نظامی ندارند و بر اساس قانون اساسی خود سیاست بیطرفی نظامی دارد و به همین دلیل در هیچ بلوک نظامی عضویت ندارد.

صربستان هرچند بر اساس قانون اساسی خود سیاست بی طرفی برگزیده، اما با اعضای ناتو در چارچوب طرح مشارکت برای دوستی از جمله آمریکا بطور مرتب همکاری و تمرین نظامی مشترک دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صربستان و بوسنی و هرزگوین در محاصره ناتو

صربستان و بوسنی و هرزگوین در محاصره ناتو