مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 04:152022-01-11اقتصادي

صادرات تنها راه حفظ حیات تجاری بخش خصوصی است


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی تبریز با تاکید بر لزوم ورود جدی بخش خصوصی به مقوله صادرات گفت: صادرات تنها راه حفظ حیات تجاری بخش خصوصی است.

- یونس ژائله در جلسه ی کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق تبریز ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در این زمینه لازم است نسبت به متحد کردن صادرکنندگان، تدوین برنامه ی جامع صادراتی، عدم محدودیت مقاصد صادراتی به چند کشور و تلاش برای گسترش بازارها و ورود به بازارهای جدید اقدام شود.

وی، از کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق در خواست کرد تا نقشه راه مناسب برای افزایش صادرات را تدوین و با بنچ مارکینگ و بررسی رقبای صادراتی در تعیین کشورهای هدف، صادرکنندگان را راهنمایی کند.

ژائله با بیان اینکه دولت و بخش خصوصی هر کدام وظایفی در توسعه ی صادرات دارند، ادامه داد: حل مشکلات زیرساختی از قبیل افزایش توان ناوگان حمل.

ونقل صادراتی مانند اصلاح تعرفه ی واردات کامیون به ویژه کامیون های یخچال دار، منطقی کردن هزینه ی خدمات حمل ونقل بین المللی کالا، اجتناب از بخشی نگری در شرکت های دولتی از جمله کشتیرانی، الزام شرکت کشتیرانی به ارائه ی خدمات برای توسعه ی مقاصد جدید صادراتی و تامین اعتبار برای ورود قدرتمندانه به بازارهای صادراتی از جمله وظایف دولت برای توسعه ی صادرات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات تنها راه حفظ حیات تجاری بخش خصوصی است

صادرات تنها راه حفظ حیات تجاری بخش خصوصی است