مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 04:252022-01-11پزشكي

مواد نگهدارنده در خوراکی ها چه تاثیری دارد؟


با توجه به اینکه معمولا کودکان پیش فعال آرام و قرار و تمرکز خاصی ندارند این مواد نگهدارنده در شکلات، کیک و دیگر مواد بسته بندی آنها را به چالش های بیشتر انداخته و ضریب هوشی آنها را کاهش می دهد.

- پژوهشگر بیوشیمی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی، مواد نگهدارنده (بنزوییک اسید) موجود در خوراکی های مدت دار را برای سنین مختلف مضر دانست و گفت: این مواد که سبب ماندگاری طولانی مدت خوراکی ها و کنسروها می شود، بویژه بر تمرکز دانش آموزان تاثیر می گذارد.

وحید زارع زاده روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه در علم جدید می توان بجای بنزوییک اسید در بسته بندی انواع خوراکی های مدت دار، مواد دیگری را جایگزین کرد، افزود: ارزان بودن بنزوییک اسید و گران بودن دیگر مواد نگه دارنده بدون ضرر از مهمترین دلایل روی آوردن تولید کنندگان مواد خوراکی به بنزوییک اسید است.

وی با تاکید بر ممانعت از خوردن خوراکی هایی مانند پفک، چیبس، زرت های تاریخ و انواع کنسروهای بسته بندی شده برای دانش آموزان گفت: مصرف این گونه مواد مدت دار به دلیل وجود مواد نگهدارنده سبب کاهش ضریب هوشی و عدم تمرکز دانش آموزان در کلاس های درس خواهد شد.

پژوهشگر بیوشیمی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه بنزوییک اسید تاثیرات منفی زیادی در کودکان پیش فعال دارد، گفت: مصرف خوراک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواد نگهدارنده در خوراکی ها چه تاثیری دارد؟

مواد نگهدارنده در خوراکی ها چه تاثیری دارد؟