مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 07:302022-01-11پزشكي

با کودکان کمال گرا چه کنیم؟


یک کارشناس ارشد مشاوره و راهنمایی گفت: اگر پدر و مادر علائم هشدار دهنده ای دیدند که نشان می دهد فرزندشان یک کمال گرا است باید به او کمک کنند و نگذارند این کمال گرایی باعث ایجاد مشکلات اجتماعی شود.

- شیما نباتی زاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مشکل امروز برخی والدین و فشار مضاعفی که به خود وارد می کنند تا همه کارها و همه چیز را برای فرزندانشان آماده کنند، اظهار کرد: این مشکل در دوران کرونا که والدین زمان بیشتری در کنار فرزندانشان بودند، ممکن است بیشتر از پیش شده باشد.

کارشناس ارشد مشاوره و راهنمایی به جنگ های والدین و فرزندان در کلاس های آنلاین، نگاه های قضاوت آمیز، انتظارات، تشویق ها و تنبیه های پدران و مادران اشاره کرد و افزود: شاید شنیده باشید که یکی از والدین با افتخار می گوید: فرزندم تمام شب را بیدار ماند و پروژه علمی خود را درست انجام داد، او خیلی دقیق است ؛ این ها مصادیقی از کمال گرایی است که گاهی والدین نیز در آن نقش دارند.

وی ادامه داد: شاید دیده باشید که فرزندتان برای اینکه انشا، نقاشی و تکالیف دیگر خود را به درستی انجام دهد، مدام در حال پاره کردن کاغذهای خودش است، شب را با نگرانی می خوابد و درنهایت از کار خود راضی نیست و گریه می کند و یا نوجوانی از اینکه در زمین ورزشی مرتکب اشتباه شده، بسیار خشمگین است، یا برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با کودکان کمال گرا چه کنیم؟

با کودکان کمال گرا چه کنیم؟