مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 07:352022-01-11سياسي

فرونشست زمین در هرمزگان؛ دلایل و راهکارها


یک مدرس دانشگاه به بیان دلایل فرونشست زمین در استان هرمزگان و به خصوص در دشت میناب و ارائه راهکارهایی برای مقابله با آن پرداخت.

- سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی هرمزگان در پی برگزاری سلسله نشستهای بررسی مسائل محیط زیست و منابع طبیعی ایران، اقدام به برگزاری نشست تخصصی بوم ایران با موضوع فرونشست زمین ناشی از برداشت آبهای زیرزمینی استان در سامانه یکپارچه رویدادهای فرهنگی جهاد دانشگاهی (رویتاب) کرد.

مدرس مدعو گروه منابع طبیعی دانشگاه هرمزگان، در حاشیه این نشست در گفت و گو با ایسنا، به بیان مطالبی در خصوص شناخت فرونشست زمین، انواع فرونشست و عوامل فرونشست، روش های بررسی فرونشست و راه حل هایی برای مقابله با فرونشست زمین پرداخت و اظهار کرد: نقش عوامل انسانی و طبیعی در وقوع فرونشست زمین، به ترتیب شامل 77 و 23 درصد است و الزاما همه فرونشستها منشاء انسانزاد ندارند.

دکتر سیروس مداحی نژاد خاطرنشان کرد: مهمترین دلایل انسانی رخداد فرونشست زمین، بهره برداری بی رویه از منابع آب زیرمینی، معدنکاری زیرزمینی، بهره برداری از نفت و گاز و پروژه های عمرانی از قبیل احداث تونل است.

وی افزود: براساس اطلاعات به دست آمده از 290 منطقه در سراسر جهان، ارتباط مستقیمی بین برداشت از منابع آب زیرزمینی و افزایش نرخ فرونشست وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرونشست زمین در هرمزگان؛ دلایل و راهکارها

فرونشست زمین در هرمزگان؛ دلایل و راهکارها