مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 08:152022-01-11سياسي

برگزاری نشست علمی فیلمنامه های پویانمایی با اقتباس از غزلیات حافظ


سیصدوچهل وپنجمین نشست علمی مرکز حافظ شناسی-کرسی پژوهشی حافظ با موضوع «فیلمنامه های پویانمایی بااقتباس از تک بیت های غزلیات حافظ» برگزار شد.

- برگزاری نشست علمی "فیلمنامه های پویانمایی با اقتباس از غزلیات حافظ" ایسنا/فارس سیصدوچهل وپنجمین نشست علمی مرکز حافظ شناسی-کرسی پژوهشی حافظ با موضوع فیلمنامه های پویانمایی بااقتباس از تک بیت های غزلیات حافظ برگزار شد.

کیوان اصلاح پذیر و آبتین اصلاح پذیر که از چندی پیش، در قالب پژوهانه ای در مرکز حافظ شناسی، مشغول به تدوین فیلمنامه های پویانمایی براساس ابیاتی از حافظ بوده اند، پس از آماده شدن سی وپنج فیلمنامه ، در یک نشست علمی به تشریح فرایند اقتباس فیلمنامه ی پویانمایی از بیت های حافظ پرداختند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از مرکز حافظ شناسی، آبتین اصلاح پذیر در این نشست، گفت: بر آن شدیم تا در حین فیلم نامه نویسی، مبانی نظری این نوع فیلم نامه نویسی را براساس سه مقوله ی شباهت ساختاری پویانمایی و شعر حافظ، فرضیه های تبدیل مفاهیم غیرِتصویری و غیرِروایی به تصویر و چگونگی اقتباس فیلم نامه ای از اشعار حافظ را تدوین کنیم.

ما در جریان مطالعات خود، به فرضیه ای مستقل که درباره ی اقتباس پویانمایی از شعر حافظ باشد برخورد نکردیم؛ اما پس از نوشتن هر فیلم نامه به فرضیه هایی دست پیدا کردیم که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری نشست علمی فیلمنامه های پویانمایی با اقتباس از غزلیات حافظ

برگزاری نشست علمی فیلمنامه های پویانمایی با اقتباس از غزلیات حافظ