مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 09:002022-01-11پزشكي

ناشتا واکسن نزنید


مصرف روزانه مقادیر کافی از انواع سبزی ها و میوه ها، شیر و لبنیات کم چرب، تخم مرغ، حبوبات، گوشت ها و نان و غلات سبوس دار قبل و پس از واکسیناسیون به سیستم ایمنی بدن و پاسخ مناسب به واکسن کمک می کند.

- سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: یکی از راه های کاهش عوارض احتمالی پس از دریافت واکسن، توجه به یک برنامه غذایی مناسب است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازصداوسیما؛ دکتر پورمازار، به مناسبت دوازدهمین بسیج ملی تغذیه با شعار تغذیه، کرونا، واکسیناسیون (15 تا 30 دی 1400) اظهار داشت: تغذیه نقش بسیار مهمی در سلامتی و افزایش کارآیی سیستم بدن دارد و بر این اساس لازم است در هنگام واکسیناسیون ناشتا نبوده و صبحانه یا میان وعده ای ساده میل شود.

نوشیدن فراوان مایعات، قبل و بعد از واکسیناسیون را ضروری خواند و افزود: مصرف روزانه مقادیر کافی از انواع سبزی ها و میوه ها، شیر و لبنیات کم چرب، تخم مرغ، حبوبات، گوشت ها و نان و غلات سبوس دار قبل و پس از واکسیناسیون به سیستم ایمنی بدن و پاسخ مناسب به واکسن کمک می کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز با اشاره به لزوم استفاده ماهانه یک عدد مکمل 50 هزار واحدی ویتامین D برای تقویت سیستم ایمنی بدن تصریح کرد: بانوان باردار هم باید روزانه یک عدد مکمل هزار واحدی ویتامین D که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند، مصرف کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناشتا واکسن نزنید

ناشتا واکسن نزنید