مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 11:152022-01-11اقتصادي

دلایل درج قیمت تولید روی کالا/ جزییات ضرایب سود حلقه های توزیع


سازمان حمایت در گزارشی ضمن ارائه دلایل و ضرورت درج قیمت تولیدکننده روی کالا، جزییات ضرایب سود حلقه های توزیع را اعلام کرد.

- ، بر اساس آنچه که بر روی خروجی سایت سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، آمده، ضرورت و اهمیت اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا در کشور در قالب 8 هدف عنوان شده است.

در این گزارش آمده است: با عنایت به مفاد بند 23 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مشعر بر شفاف و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری و روزآمدسازی شیوه های نظارت بر بازار ، استمرار اطلاع رسانی نظام مند، دقیق و بهنگام در مورد قیمت کالا و خدمات به مصرف کنندگان، لازمه این امر است.

در این راستا درج قیمت از طریق الصاق برچسب یا اتیکت روی کالا یا نصب تابلو و نرخنامه در محل تولید،عرضه، کسب و حرفه به نحوی که قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت به سهولت و روشنی برای همگان قابل رویت باشد بر اساس قوانین متعدد از جمله ماده (6) قانون تعزیرات حکومتی مصوب 23/12/67، ماده (5) قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مصوب 88.

7.

15 و مواد (15 و 65) قانون اصلاح قانون نظام صنفی مصوب 92.

6.

12 مورد تاکید و تصریح قرار گرفته لاکن موضوع تخلف عدم درج قیمت کماکان از فراوانی برخوردار بوده و در صدر تخلفات احصاء شده در گزارشات بازرسی است و علی رغم تلاش های معموله وضعیت مطلوب و مورد انتظار حاصل نشده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل درج قیمت تولید روی کالا/ جزییات ضرایب سود حلقه های توزیع

دلایل درج قیمت تولید روی کالا/ جزییات ضرایب سود حلقه های توزیع