مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 11:452022-01-11اقتصادي

وقتی باغ شهرها به بحران آب دامن می زنند/ قره آغاج قربانی باغ شهرها


رشد قارچ گونه باغ شهرها علاوه بر تبعات وخیم اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و زیست محیطی، همزمانی آن با خشکسالی سبب از یکسو به از بین رفتن کشاورزی خرد و سوی دیگر به تخلیه آبهای زیرزمینی انجامید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، توسعه و رشد باغ شهرها در استان فارس تبعات وخیم زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیاری داشته و هزینه های سنگینی به جامعه تحمیل کرده است.

هیچ دستگاهی خود را متولی ویلا باغ ها نمی داند و حاضر به پذیرش مسئولیت آنها نیست و هنوز هم معلوم نیست چه کسی به باغ شهرها مجوز ایجاد و احداث می دهد.

  مرگ کشاورزی خرد همزمانی شکل گیری باغ شهرها در اواسط دهه 80 و توسعه آن در دهه 90 با تغییرات اقلیمی، کاهش شدید بارندگی و شیوع گستره خشکسالی در استان سبب شد بسیاری از روستاییان که به دلیل بی آبی در سرگردانی و آشفتگی بسر می بردند، زمین های کشاورزی خود را با قیمت هایی نازل به سرمایه گذاران باغ شهر بفروشند و با تغییر کاربری زمین، برای بسیاری از متمولین و یا طبقات متوسط به بالای اجتماع تبدیل به ویلا باغ شود.

به این شیوه کشاورزی خرد بین رفت و روستایی که پیش از این خود مالک و صاحب کشت و زرع بود در تفریح گاه های شخصی متمولین مشغول به کار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی باغ شهرها به بحران آب دامن می زنند/ قره آغاج قربانی باغ شهرها

وقتی باغ شهرها به بحران آب دامن می زنند/ قره آغاج قربانی باغ شهرها