مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 13:052022-01-11بين الملل

تاکایف: ماموریت صلح بانی سازمان پیمان امنیت جمعی تأکیدی بر کارآمدی سازمان بود


رییس جمهور قزاقستان در نشست شورای سران پیمان امنیت جمعی گفت: این اولین ماموریت صلح بانی سازمان پیمان امنیت جمعی بود که ضرورت و اثربخشی سازمان را به عنوان یک سازمان نظامی-سیاسی معتبر به نمایش گذاشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در نشست فوق العاده شورای سران سازمان پیمان امنیت جمعی که به درخواست رییس جمهور قزاقستان به صورت مجازی برگزار شد، وضعیت سیاسی و امنیتی قزاقستان و عادی سازی وضعیت کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این نشست به ریاست نیکول پاشینیان ریاست دورهای شورای سازمان پیمان امنیت جمعی و نخست وزیر ارمنستان و با حضور و سخنرانی ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، الکساندر لوکاشنکو رییس بلاروس، قاسم ژامرت تاکایف رییس قزاقستان، امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان، عاقل بیک جباراف نخست وزیر قرقیزستان و استانیسلاو زاس دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی برگزار شد.

پاشینیان با تشکر و قدردانی از سران کشورهای عضو جهت موافقت با برگزاری این نشست، اظهار داشت: رییس جمهور قزاقستان با توجه به وضعیت این کشور با خطر تشدید تنش ها رو به رو بود، به طور رسمی از شورای سران سازمان پیمان امنیت جمعی درخواست کمک کرد.

بر اساس این درخواست و مطابق با معاهده امنیت جمعی و منشور سازمان پیمان امنیت جمعی، من با رعایت دقیق مسئولیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکایف: ماموریت صلح بانی سازمان پیمان امنیت جمعی تأکیدی بر کارآمدی سازمان بود

تاکایف: ماموریت صلح بانی سازمان پیمان امنیت جمعی تأکیدی بر کارآمدی سازمان بود