مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 13:252022-01-11بين الملل

هشدار قرقیزستان در مورد انتقال تروریست ها از طریق مرزهای کشورهای منطقه


نخست وزیر قرقیزستان در سخنانی گفت: بی ثباتی و افزایش خشونت می تواند منجر به پیچیده شدن وضعیت اجتماعی و اقتصادی در قزاقستان شده و بر همه کشورهای منطقه تاثیر منفی به جای گذارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، عاقل بیک جباراف نخست وزیر قرقیزستان در سخنرانی خود به وضعیت قزاقستان اشاره کرد و اظهار داشت: تحولات سیاسی و امنیتی که در سطح جهانی وجود دارد بر وضعیت نظامی و سیاسی منطقه تحت مسئولیت سازمان پیمان امنیت جمعی نیز تاثیر گذاشته است.

وی افزود: حوادث فاجعه بار اخیر قزاقستان گواه این امر است.

عناصر مخرب با استفاده از فرآیندهای داخلی کشورها فعالیت های ترکیبی تروریستی خود را برای تضعیف دولت، امنیت و تمامیت ارضی دنبال و فضای هرج و مرج، بی بند و باری و جنایتکاری افسارگسیخته را ایجاد می کنند.

وی اظهار داشت: در این راستا، ابتکار طرف قزاقستان برای فعال سازی مکانیسم های سیستم امنیت جمعی سازمان در شرایط کنونی، بی تردید موید وحدت نظر کشورهای عضو نسبت به چالش ها و تهدیدات موجود امنیتی است.

اصول بنیادین ایجاد و عملکرد سازمان پیمان امنیت جمعی، سیاست خارجی و مولفه های نظامی آن با در نظر گرفتن پتانسیل موجود، امکان پاسخگویی به موقع به شرایط بحرانی را فراهم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار قرقیزستان در مورد انتقال تروریست ها از طریق مرزهای کشورهای منطقه

هشدار قرقیزستان در مورد انتقال تروریست ها از طریق مرزهای کشورهای منطقه