مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 دی 1400 ساعت 16:252022-01-13سياسي

قیام 19 دی در سایه غیرت و عقلانیت


قیام تاریخی 19 دی مردم قم در اندیشه و کلام رهبر حکیم انقلاب، نشانه عمق اعتقاد دینی مردم در سایه غیرت، عقلانیت و بصیرت است؛ مفاهیمی که دقت نظر بیشتر اندیشمندان و تحلیلگران را می طلبد.

- خبرگزاری فارس - حسن شیخ حائری: نوزدهم دی ماه در تقویم رسمی کشور با عنوان قیام خونین مردم قم (1356 ه ش) ثبت شده است؛ قیامی که به تعبیر رهبر خبیر انقلاب اسلامی از حوادث دارای مضمون عمیق و پیام های بلند حتی برای نسل های بعد است.

از این رو و بر اساس رهنمود رهبر انقلاب در دیدار تصویری اخیر با جمعی از اقشار مختلف مردم قم به نشر این مفاهیم توسط اهل فکر و قلم و بیان، شایسته است تا تحلیل هایی در این باره و با هدف ترویج و تعمیق این اندیشه ثبت و ضبط شود.

در این باره باید توجه داشت که رهبر بصیر انقلاب اسلامی، قیام نوزدهم دی ماه مردم قم را نشانه عمق اعتقاد دینی مردم می دانند و این اعتقاد را در سه کلیدواژه یعنی غیرت ، عقلانیت و بصیرت خلاصه می کنند.

و اما علمای اخلاق در تعریف غیرت به تلاش در نگهداری آنچه حفظش ضروری است اشاره می کنند؛ همچنان که این مفهوم با واژگانی مانند حمیّت، مروّت و مردانگی و به تعبیر دیگر، حس مسئولیت پذیری در زندگی فردی و اجتماعی مترادف دانسته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیام 19 دی در سایه غیرت و عقلانیت

قیام 19 دی در سایه غیرت و عقلانیت