مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 دی 1400 ساعت 16:352022-01-13سياسي

منظر طبیعی و فرهنگی جزیره هرمز را به ثبت ملی برسانید


جمعی از اهالی جامعه فرهنگ و هنر هرمزگان در نامه ای خطاب به رییس جمهور خواستار ثبت ملی منظر طبیعی و فرهنگی جزیره هرمز شدند.

- در متن این نامه که به امضا علی رضایی، محمدذاکری، احمد حبیبی، رضادبیری نژاد، همایون امیر زاده،احمد کارگران، ایوب زینلی، حسن بردال، هومن محمد کرمی و طاهره رضایی رسیده، آمده است: همان گونه که مستحضر هستید، سرزمین عزیزمان از سپیده دمان تاریخ به عنوان یکی از گهواره های شکل گیری تمدن بشری شناخته شده است .

مردم استان هرمزگان نیز نقش مهمی در ساخت و پاسداری از این هویت ملی داشته اند.

اقتداری از جنس دوستی با ملت های دیگر از راه تجارت و سفر که در طی چندین قرن و خصوصا قرون پنجم تا نهم هجری، ثروتی گران بها را به بار آورد.

گنجینه ای که زمینه ساز رشک استعمارگران پرتغالی و انگلیسی و در نتیجه هجوم غارت گرانه آنان را به سواحل خلیج فارس پدید آورد که در تاریخ ثبت شده است.

سالیان سال است که این پیشینه سرافراز تاریخی و طبیعی گاهی خود را در قالب سنگنوشته های بادافشان رودان ، سنگ نگارهای باستانی دهتل بستک،قلعه های هزاره میناب و فین و مغویه ، صنعت لنچ سازی قشم، بافت معماری بندر کنگ و گاهی در قالب مناظر بی نظیر طبیعی چون جنگل حرا(هرا) وغارهای نمکدان قشم موجب افتخار و عشق به مام میهن شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منظر طبیعی و فرهنگی جزیره هرمز را به ثبت ملی برسانید

منظر طبیعی و فرهنگی جزیره هرمز را به ثبت ملی برسانید