مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 دی 1400 ساعت 18:002022-01-13اقتصادي

مرگ خاموش بزرگترین خلیج «خزر»/ طرح علاج بخشی خلیج گرگان 7 ساله شد


تعلل در احیای خلیج گرگان در حالی اتفاق افتاد که امروز علاوه بر افزایش فزاینده و چندبرابری هزینه های مربوط به لایروبی، آسیب های ناشی از خشکی خلیج گرگان نیز می تواند جبران ناپذیر باشد.

- مرگ خاموش بزرگترین خلیج خزر / طرح علاج بخشی خلیج گرگان 7 ساله شد ایسنا/گلستان تعلل در احیای خلیج گرگان در حالی اتفاق افتاد که امروز علاوه بر افزایش فزاینده و چندبرابری هزینه های مربوط به لایروبی، آسیب های ناشی از خشکی خلیج گرگان نیز می تواند جبران ناپذیر باشد.

خشک شدن 15 هزار هکتار از مساحت بزرگترین خلیج دریای خزر گویای وضعیت نابه سامان آن است و متأسفانه این نابه سامانی پس از گذشت هفت سال هنوز مسئولان را برای اقدام عملی و عاجل در نجات خلیج گرگان مجاب نکرده است.

گرچه طی این سال ها وضعیت پرآشوب خلیج گرگان، نجات آن را بر سر زبان ها انداخت و مسئولان ملی و استانی را برای احیای این خلیج به صف کرد اما متأسفانه طی این سال ها سرنوشتی جز شوربختی نصیب خلیج گرگان نشده و مرگ خاموش در انتظار بزرگترین خلیج دریای خزر است.

با وجود آنکه از سال 93 مطالعات برای نجات خلیج گرگان از سوی سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شد اما بنا به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبارات، عدم توجه مدیران به مسئله پیامدهای زیست محیطی خلیج گرگان و مخالفت های محیط زیست تاکنون نجات خلیج گرگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ خاموش بزرگترین خلیج «خزر»/ طرح علاج بخشی خلیج گرگان 7 ساله شد

مرگ خاموش بزرگترین خلیج «خزر»/ طرح علاج بخشی خلیج گرگان 7 ساله شد