مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 دی 1400 ساعت 18:002022-01-13اجتماعي

عملیات رفع خطر خانه تاریخی علیداد قاسمی دزفول انجام شد


رییس اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: عملیات رفع خطر خانه تاریخی علیداد قاسمی در بافت تاریخی دزفول انجام شد.

- اظهار کرد: در پی بروز آسیب های سازه ای در قسمت هشتی خانه تاریخی علیداد قاسمی و پیش بینی افزایش آسیب ها به سایر بخش های این خانه و همچنین پلاک های متصل به خانه و بروز خطرات جانی برای همسایگان و رهگذران، هشتی و فضای فروریخته روی آن به روش ایمن توسط شهرداری دزفول و با نظارت کارشناسان اداره میراث فرهنگی جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه در هنگام اجرای عملیات رفع خطر خانه تاریخی علیداد قاسمی مراجع قضایی نیز حضور داشتند، افزود: مستند نگاری این بخش ها انجام شده و بازسازی آن بر اساس الگوی اولیه و استفاده حداکثری از مصالح قدیمی انجام خواهد شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول تاکید کرد: این اداره با تمام توان به دنبال احیای بافت تاریخی و حفظ و نگهداری از این میراث گران بهاست؛ لذا مرمت و نگهداری از خانه علیداد قاسمی نیز در راستای تحقق این هدف مهم در دستور کار اداره است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، از صبح امروز تعدادی از فعالان گردشگری دزفول در فضای مجازی از تخریب این خانه تاریخی خبر داده بودند که در این راستا اداره میراث فرهنگی دزفول با اعلام این خبر، شایعه تخریب این خانه تاریخی را تکذیب کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات رفع خطر خانه تاریخی علیداد قاسمی دزفول انجام شد

عملیات رفع خطر خانه تاریخی علیداد قاسمی دزفول انجام شد