مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 دی 1400 ساعت 19:002022-01-13اقتصادي

خبر خوش به جویندگان آسترازنکا برای دُز دوم و سوم


وزارت بهداشت چندین میلیون دز واکسن آسترازنکا برای تزریق نوبت های دوم و سوم تهیه کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر بهرام دارایی رییس سازمان غذا و دارو در رامسر گفت: چندین میلیون دز واکسن آسترازنکا برای ادامه روند واکسیناسیون و تزریق به افرادی که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند تهیه شده است و باز هم درخواست داده ایم.

او افزود: ایران در دو سال گذشته مبالغ زیادی برای خرید واکسن از سبد کوواکس سازمان جهانی بهداشت واریز کرده بود که متاسفانه طرف خارجی به موقع به تعهدات خود عمل نکردند و واکسن مورد نیاز و نوع خاص را در اختیار ما قرار ندادند.

موضوع سنگ اندازی های جهانی در دریافت واکسن های کرونا پیشتر نیز مطرح شده بود و رییس کل وقت بانک مرکزی آذرماه پارسال گفته بود از آنجا که خرید واکسن کرونا (covax) بایستی از مسیر رسمی سازمان بهداشت جهانی انجام گیرد، تاکنون هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز، به خاطر تحریم غیر انسانی دولت آمریکا و ضرورت اخذ مجوز اوفک، با مانع مواجه شده است.

کره جنوبی، بابت انتقال پول از مسیر U-turn دلار برای خریدهای بشر دوستانه، نتوانست تضمینی برای عدم مصادره پول بانک مرکزی ایران توسط دولت آمریکا در هنگام انتقال بدهد و صندوق بین المللی پول با فشار و تهدید آمریکا ، حتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوش به جویندگان آسترازنکا برای دُز دوم و سوم

خبر خوش به جویندگان آسترازنکا برای دُز دوم و سوم