مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 دی 1400 ساعت 19:552022-01-13سياسي

یادی از سیدجعفر شهیدی در سالگرد درگذشتش


علی متقیان در یادداشتی از سیدجعفر شهیدی یاد کرده و خاطره دیدار این چهره فقید را با یکی از استادان حوزه بیان کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در یادداشت این مدرس دانشگاه، که به مناسبت بیست و سوم دی ماه، چهاردهمین سالگرد درگذشت سیدجعفر شهیدی، نویسنده، مترجم و استاد تاریخ اسلام منتشر می شود، آمده است: در ایام پرتب و تاب انقلاب فرهنگی و دوران نوگشایی دانشگاه ها، ستاد انقلاب فرهنگی طی مصوبه ای، برای دانشجویانی که با گذراندن حداکثر 25 واحد درسی فارغ التحصیل می شدند، فراخوان داد تا برای اتمام تحصیل خود به دانشگاه های منتخب مراجعه کنند.

در برنامه ریزی آموزشی این دانشجویان و پس از آن برای همه دانشجویان، تعدادی دروس عمومی از جمله معارف اسلامی و تاریخ اسلام در نظرگرفته شده بود و مسئولیت آن به عهده جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی گذاشته شده که هم زمان دبیری ستاد انقلاب فرهنگی را عهده دار بود.

ایشان به مجموعه ای از استادان بزرگوار حوزوی و دانشگاهی ماموریت داد تا برای تدوین کتب مربوط به دروس معارف اسلامی اقدام کنند.

یکی از اساتیدی که در این دوره ماموریت یافت برای درس تاریخ تحلیلی اسلام کتاب تالیف کند، استاد دکتر سیدجعفر شهیدی بود که در اولین فرصت کتاب را تدوین کرد و خود نیز در چندین دانشگاه تدریس کتاب خودش را در چند نوبت عه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادی از سیدجعفر شهیدی در سالگرد درگذشتش

یادی از سیدجعفر شهیدی در سالگرد درگذشتش