مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 دی 1400 ساعت 20:402022-01-13سياسي

هاب صادرات محصولات کشاورزی و شیلاتی کشور راه اندازی شود


هاب صادرات محصولات کشاورزی و شیلاتی کشور در هرمزگان راه اندازی شود.

- ، مهدی دوستی چنجشنبه شب در نشست شورای اداری استان هرمزگان که به ریاست آیت الله رییسی رییس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه هرمزگان به عنوان استان پایلوت کشت شور ورزی و کشاورزی با استفاده از آب دریا انتخاب شود، افزود: اقتصاد مردم این خطه بر اساس دریا و شغل بیشترشان هم صیادی بوده است و اکنون حدود 12 هزار نفر به عنوان صیاد غیرمجاز معرفی می شوند و نیاز است تا با تفویض اختیارات ویژه به استان این مشکل برای همیشه حل شود.

دوستی با اشاره به اینکه در حوزه پرورش میگو نیز نیاز به تامین زیر ساخت های لازم از جمله برق هستیم تا بهره وری و میزان تولید افزایش یابد، خاطرنشان کرد: به علت مشکل قانونی امکان صدور مجوز بیشتر برای صید در آبهای دور وجود ندارد و نیاز به اصلاح قانون در این زمینه است.

وی ادامه داد: همچنین 5 هزار استخر کشاورزی داریم که امکان پرورش ماهیان تیلاپیا وجود دارد و سبب هزار و 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری در روستاها می شود اما مشکل قانونی در صدور مجوز باعث شده تا امکان این سرمایه گذاری بزرگ فراهم نشود.

دوستی با اشاره به اینکه با توجه به بیکاری و حوادث متعدد سیل و زلزله و این تغییر ژنتیک در ماهیان اتفاق افتاده و امکان پرورش در استخرها فراهم شده است، خاطرنشان کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هاب صادرات محصولات کشاورزی و شیلاتی کشور راه اندازی شود

هاب صادرات محصولات کشاورزی و شیلاتی کشور راه اندازی شود