مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 دی 1400 ساعت 09:052022-01-14فرهنگي

سیمرغ مردمی را شفاف و پاک کنید !


سیمرغ مردمی جشنواره فیلم فجر که یکی از مهم ترین جایزه های این رویداد است، سال گذشته با سامانه سمفا چنان دچار حاشیه شد که اعتبار آن زبر سوال رفت و حالا صاحبان فیلم ها امیدوارند که در دوره چهلم جشنواره شفافیت لازم در رأی گیری فیلم ها وجود داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در سی ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر مدیریت فروش بلیت ها و ثبت آرای مردمی بر عهده سامانه مدیریت فروش و اکران (سمفا) گذاشته شد تا پس از سال ها که خانه سینما مسئولیت رأی گیری مردمی را برعهده داشت، این نهاد صنفی حتی به عنوان ناظر هم دخالتی نداشته باشد.

این اتفاق در حالی رخ داد که تصمیم گیری قطعی برای شیوه برگزاری جشنواره فجر و صدور مجوز برای برپایی سینماهای مردمی، همه تحت تاثیر شیوع کرونا بود و همین موضوع برخی امور را سخت یا کند پیش برد.

در آن مقطع با وجود اینکه چند سالی بود خانه سینما پس از آزمون و خطاهایی به شیوه ای تازه برای رأ ی گیری رسیده بود از سیستم سمفا برای این کار استفاده شد، اما این سامانه حاشیه های زیادی درست کرد.

سال گذشته تهیه کننده فیلم ابلق (محمدحسین قاسمی) در این باره پیش از اختتامیه جشنواره در پی بروز حاشیه هایی که در آرای مردمی به وجود آمده بود، گفت: با اختلالی که در سامانه سمفا و سیستم رأی گیری جشنواره فیلم فجر در بخش مردمی وجود دارد، به نظر می رسد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیمرغ مردمی را شفاف و پاک کنید !

سیمرغ مردمی را شفاف و پاک کنید !