مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 دی 1400 ساعت 09:202022-01-14اجتماعي

اطلس آلودگی خاک 11 استان تهیه شده است


مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: برای تهیه این اطلس نقاطی که دارای آلودگی نفتی، صنعتی، کشاورزی و حتی طبیعی بودند را به صورت جداگانه بررسی و تمام آن ها را در اطلس مشخص کردیم.

- مدیر کل دفترآب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست از تهیه و تدوین اطلس آلودگی خاک 11 استان کشور خبر داد و گفت: تهیه اطلس سایر استان ها هم جزو برنامه های سازمان است و به مرور اجرا می شود.

علی مریدی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: اطلس خاک برای استان های بوشهر، هرمزگان، کرمانشاه، همدان، گلستان، آذربایجان شرقی، زنجان، خوزستان، خراسان رضوی، اصفهان و قزوین تهیه شده که بر این اساس شناخت خوبی از وضعیت آلودگی خاک در این استان ها به دست آوردیم.

وی اظهار داشت: در کنار این اطلس ها که وضعیت کلی خاک مناطق را مشخص می کند، بحث خوداظهاری مصوب شده در قالب ماده 14 نیز به سازمان محیط زیست گزارش می شود، ماده 14 قانون حفاظت از خاک می گوید در صورت بروز آلودگی خاک آلوده کننده مکلف است مراتب را سریع به نزدیک ترین اداره کل محیط زیست اطلاع دهد و با هماهنگی و تایید اداره کل آلودگی خاک را تا رسیدن به حدود مجاز برطرف کند، مثلا در یک نقطه ای تانکر سوخت واژگون و آلودگی آن وارد محیط زیست شده است یا در نقطه ای تخلیه غیرمجاز صورت گرفته که در آن زمان سازمان حفاظت م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطلس آلودگی خاک 11 استان تهیه شده است

اطلس آلودگی خاک 11 استان تهیه شده است