مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 دی 1400 ساعت 09:302022-01-14سياسي

پروردگار خریدار جان شهید است/اولیای الهی آرزوی شهادت دارند


شهید خریدارش خداوند است از این رو با این امتیازاتی که شهدا به دست می آورند انسان نباید برای آنان غصه بخورد بلکه باید به مقامی که به دست آوردند باید غبطه خورد.

- ، حجت الاسلام ناصر رفیعی در یادواره شهدای فاطمیون و زینبیون که در آستان مقدس حضرت معصومه برگزار شد، اظهار کرد: اولیا الهی تأسف می خوردند که چرا شهادتشان دیر شده و دیگران به شهادت رسیدند و آنها هنوز شهید نشده اند؛ امیرالمؤمنین (ع) در خطبه 156 نهج البلاغه آیه 23 سوره احزاب را می خواندند و اشک می ریختند که چرا به شهادت نمی رسند.

وی افزود: پیامبر (ص) فرمودند قسم به کسی که جانم در دست او است وقتی شهدا وارد صحرای محشر می شوند انبیا به احترام آنها قیام می کنند و در روایت است که اولین قطره خون شهید که به زمین ریخته می شود 7 جایزه به او می دهند که اولینش بهشت است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه برای شهدا نباید غصه بخوریم گفت: شهید نه تنها چیزی را از دست نداده بلکه رشد کرده و به مقامی رسیده است که خریدارش خداوند است بنابراین با این امتیازاتی که شهدا به دست می آورند جای غصه خوردن نیست اگرچه که جای غبطه خوردن وجود دارد و باید به این مقام و عظمت آنها غبطه خورد.

وی درادامه بحث تفسیری هر هفته خود با اشاره به تفسیر آیه 224 سوره بقره، ابراز کرد: این آیه در مذمت قسم خوردن است و می فرماید برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروردگار خریدار جان شهید است/اولیای الهی آرزوی شهادت دارند

پروردگار خریدار جان شهید است/اولیای الهی آرزوی شهادت دارند