مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 دی 1400 ساعت 09:452022-01-14اقتصادي

قیمت دارو نباید به شکل گسترده افزایش پیدا کند


عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، گفت: قیمت دارو نباید به شکل گسترده افزایش پیدا کند.

- دکتر یحیی ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: به شکل واقعی تا این لحظه در بودجه 1401 یک ریال بابت تخصیص ارز 4200 تومانی وجود ندارد، مابه التفاوت آن حدود 40 هزار میلیارد تومان بوده که قرار است سرجمع بیمه ها افزایش پیدا کند تا سقف بیمه ها بالاتر برود و فشار روی مردم نیاید و بیمه ها جبران کنند.

وی ادامه داد: هدف از این کار این است که جلوی قاچاق را بگیریم، چون قیمت دارو در ایران نسبت به کشورهای اطراف بسیار ارزان قیمت تر است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: 97 درصد تولید داخلی دارو و سه درصد از خارج از کشور وارد می شود که مواد اولیه این 97 درصد آن از خارج از کشور وارد می شود، اما به دلیل قیمت پایین تمام شده به شکل گسترده به خارج از کشور قاچاق می شوند که تنها راه مبارزه با آن آزاد شدن داروست، اما به چه قیمتی؟ ابراهیمی با بیان این سؤال که اگر ارز را از روی دارو برداریم آیا کالاهای دیگر افزایش نمی یابد و دچار یک بحران اجتماعی نمی شویم؟ ادامه داد: نظر اکثر افراد کمیسیون بهداشت این نیست که ارز 4200 تومانی دارو کاملاً برداشته شود، بلکه باید منبعی دیده شود چراکه مردم توان این را ندارند که قیمت دارو به شکل گسترده افزایش پیدا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت دارو نباید به شکل گسترده افزایش پیدا کند

قیمت دارو نباید به شکل گسترده افزایش پیدا کند