مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 دی 1400 ساعت 12:002022-01-14پزشكي

شناسایی 800 بیمار مبتلا به امیکرون در کشور


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به روند صعودی شیوع سویه جدید کرونا در ایران گفت: تاکنون 800 فرد مبتلا به سویه امیکرون در کل کشور شناسایی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، یونس پناهی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: تاکنون 800 فرد مبتلا به سویه امیکرون در کل کشور شناسایی شده که متاسفانه در حال صعودی است، البته شدت بیماری زایی امیکرون کم تر از سویه های قبلی کروناست و در صورتی که رعایت ها در این زمینه مورد توجه باشد بی شک وضعیت می تواند در ثبات باقی بماند.

وی بیان کرد: جهش های مختلفی از کرونا در طول 2 سال گذشته مشاهده شده، ولی هم اکنون سویه امیکرون شایع ترین ویروس جهش یافته کرونا در جهان و ایران است که با توجه به سرعت بالای انتشار سویه امیکرون ویروس کرونا در عرض نهایتا سه روز کل اعضای خانواده آلوده این ویروس می شود در حالی که در سویه های قبلی ده روز زمان برای مبتلای افراد وجود داشت.

پناهی بیان کرد: افزایش احتمال ابتلا به سویه امیکرون در بین کسانی که واکسن نزده و بیماری زمینه ای دارند وجود دارد که به همین منظور امری لازم و ضروری است که تزریق سه دز واکسن برای ایمن سازی بدن امری لازم و ضروری است تا بتوانیم بیش از 90 درصد در برابر ابتلا و بستری این سویه بیماری مقاوم سازی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 800 بیمار مبتلا به امیکرون در کشور

شناسایی 800 بیمار مبتلا به امیکرون در کشور