موضوعات داغ: - انتخابات رياست جمهوري - انتخابات رياست - رياست جمهوري - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - حقوق بازنشستگان - ايرانيان مقيم خارج - محمدباقر قاليباف - باشگاه پرسپوليس - ليگ برتر فوتبال ايران - كاپوكانونيره - تالار چهارسو تئاتر شهر - هفته نشنال جئوگرافيك - معاون وزير آموزش و پرورش - شيهد - سپاهان رسانه - قهرماني مس رفسنجان - فدراسيون سرآمدان علمي - سوپركاپ اروپا - سريال دهه فجر - احمد اميرآبادي فراهاني - علوم تربيتي - جشنواره فيلم روتردام

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 دی 1400 ساعت 13:552022-01-14اقتصادي

خشک کردن زعفران به روش مکانیزه کیفیت محصول را بالا می برد


نحوه خشک کردن، بسته بندی و برندینگ در قیمت نهایی محصول زعفران تاثیر بسزایی دارد.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس مرکز جهادکشاورزی مشکان گفت: نحوه خشک کردن، بسته بندی و برندینگ در قیمت نهایی محصول زعفران تاثیر بسزایی دارد.

سید مهدی حسینی دشت بیاض در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: شیوه خشک کردن زعفران در قیمت خرید این محصول بسیار تاثیر گذار است، در حال حاضر زعفران به دو شیوه سنتی و نوین انجام می شود و این دو روش با هم متمایز هستند و طبیعتا شیوه نوین کیفیت محصول نهایی را بالا می برد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که بخشی از کار زمانی است که هنوز زعفران در زمین است ولی بخش دیگر و مهم کار که سود کشاورز نیز در گرو آن است؛ خشک کردن، بسته بندی، بازاریابی و نگهداری عطر و رنگ محصول است که قیمت اصلی زعفران را مشخص می کند.

رییس مرکز جهادکشاورزی مشکان بیان کرد: به همین دلیل اگر زعفران در دستگاه و در زمان کمتر خشک شوند هم عطر زعفران بیشتر می شود و هم رنگ بهتری خواهد داشت و در زمانی که خشک می شود، نیز از کیفیت بیشتری برخوردارند و اگر به صورت بهداشتی بسته بندی شوند و مجوز بگیرند و محصول برند خود را داشته باشد، بسیار بهتر خواهند بود.

حسینی دشت بیاض افزود: چند سال است که ما سعی داریم زعفران کاران را تشویق کنیم که به سمت خشک کردن محصول به شیوه نوین و مکانیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشک کردن زعفران به روش مکانیزه کیفیت محصول را بالا می برد

خشک کردن زعفران به روش مکانیزه کیفیت محصول را بالا می برد