مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 دی 1400 ساعت 15:252022-01-14اقتصادي

«انسولین قلمی» در کشور تولید شد


یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید انسولین قلمی تحت لیسانس آلمان در کشور شد.

- به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، زهره افسرطلا قائم مقام مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان ، در مورد محصول انسولین قلمی این شرکت گفت: شرکت ما با آگاهی از ارزبری واردات انسولین و نیز روند روبه رشد آمار دیابت در کشور، تولید ماده اولیه انسولین را برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه از سل لاین تا محصول نهایی به منظور تامین نیاز بازار داخلی و خودکفایی ملی در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: فاز یک این پروژه شامل محصولاتی مانند انسولین آنالوگ(قلمی) و انسانی و سایر محصولات بایوسیمیلار است که علاوه بر اینکه برای بیماران مبتلا به دیابت استفاده می شود، برای درمان سرطان و بیماری های خاص نیز کاربرد دارد.

ماده اولیه محصول انسولین برای اولین بار در ایران و خاورمیانه در این شرکت با انتقال تکنولوژی از ویتان آلمان تولید خواهد شد که این امر در نوع خود منحصربه فرد است و با تولید این محصول ایران به جمع پنج کشور تولیدکننده انسولین آنالوگ در جهان می پیوندد.

افسرطلا ادامه داد: اجرای این طرح در ارتباط با موارد عمومی همچون نقش بخش خصوصی در افزایش سرمایه گذاری ها، کمک به ایجاد اشتغال، کمک به توسعه اقتصادی – اجتماعی منطقه، کاهش واردات و مشارکت در دستیابی به اهداف کل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«انسولین قلمی» در کشور تولید شد

«انسولین قلمی» در کشور تولید شد