مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 08:252022-01-15بين الملل

سفر نماینده آمریکا در امور شاخ آفریقا به عربستان، سودان و اتیوپی


نماینده جدید آمریکا در امور شاخ آفریقا در همراهی با معاون وزارت خارجه این کشور، در بازه زمانی دوشنبه تا پنجشنبه، به عربستان، سودان و اتیوپی سفر خواهند کرد.

- به نقل از رویترز، دیوید ساترفیلد نماینده جدید آمریکا در امور مربوط به شاخ آفریقا قرار است سفری به عربستان سعودی، سودان و اتیوپی داشته باشد.

آن طور که ادعا می شود، قرار است در سفر به اتیوپی، وی دولت آدیس آبابا را به مغتنم شمردن فرصت صلح از راه پایان دادن به حملات هوایی و دیگر درگیری ها علیه شورشیان تیگرای و همچنین فراهم آوردن مقدمات گفتگوهای ملی فراگیر، دعوت کند.

این در حالی است که روز جمعه، سازمان ملل متحد از گزارش ها درباره شدت حملات هوایی در منطقه تیگرای که به کشته شدن دست کم یکصد و سه غیرنظامی منجر شده است، ابراز نگرانی کرد.

در این سفرها که برای بازه زمانی دوشنبه تا پنجشنبه تدارک دیده شده است، مولی فی معاون وزارت خارجه آمریکا در امور کشورهای آفریقایی نیز ساترفیلد را همراهی می کند.

این دو نفر قرار است در عربستان سعودی نیز درباره انتقال قدرت در سودان صحبت کنند حال آنکه در سفر به خارطوم هم با رهبران جناح های مختلف سیاسی و نظامی دیدار خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر نماینده آمریکا در امور شاخ آفریقا به عربستان، سودان و اتیوپی

سفر نماینده آمریکا در امور شاخ آفریقا به عربستان، سودان و اتیوپی