مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 09:502022-01-15فرهنگي

نوع باور مردم کردستان به هنر متفاوت است


صاحب سبک نقش معلی با بیان اینکه رنگ ها برگرفته از طبیعت بوده و به این دلیل کردستان را انتخاب کردم که فرهنگ مردم آن به سبکم بیشتر نزدیک است، گفت: - نوع باور مردم کردستان به هنر، حتی اگر دستی در خلق اثر نداشته باشند متفاوت بوده و فرهنگ، برخورد و درکی که از هنر و هنرمند و اثر دارند حائز اهمیت است.

استاد محمد گلیج در گفت و گو با ایسنا از برگزاری اولین دوره کشوری ورکشاپ تخصصی و سبک نقش معلی بعد از یازده سال در شهرستان قروه به مدت سه روز خبر داد و اظهار کرد: در مدت یازده سال از ابداع سبک نقش معلی تا کنون، 1320 اثر خلق کرده که بیش از 200 اثر به موسسه های خیریه اهدا شده است.

وی افزود: نقش های باز باران ، بسم الله النور ، صلی الله علیک یا امیرالمومنین ، انا اعطینا الکوثر و اسما عاشورایی را بیشتر از بقیه آثار خود می پسندد.

این استاد نقاشی با بیان اینکه نقاشی خط سبک نقش معلی با دیگر نقاشی خط ها فرق می کند بیان کرد: نقش معلی برگرفته از سه فرهنگ قرآنی، عاشورایی و بخشی از اشعار حضرت حافظ است.

استاد گلیج با بیان اینکه رنگ ها برگرفته از طبیعت است و به این دلیل کردستان را انتخاب کردم که فرهنگ مردم آن به سبکم بیشتر نزدیک است، ادامه داد: نوع باور مردم کردستان به هنر، حتی اگر دستی در خلق اثر نداشته باشند متفاوت بوده و فرهنگ، برخورد و درکی که از هنر و هنرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوع باور مردم کردستان به هنر متفاوت است

نوع باور مردم کردستان به هنر متفاوت است