مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 10:402022-01-15اجتماعي

جمع آوری 1324 لاشه پرنده در تالاب میقان


سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : به دنبال بروز بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان تا کنون 1324 لاشه جمع آوری و بصورت اصولی دفن شده است.

- سیدمهدی مصطفوی در اینباره اظهار کرد: پایش مستمر تالاب میقان با جدیت کامل در حال انجام است و تاکنون 1324 لاشه توسط یگان حفاظت محیط زیست جمع آوری و دفن اصولی لاشه ها به همراه آهک پاشی بصورت روزانه انجام شده است.

وی بیان کرد: تیم های پایش محیط زیست به صورت مستمرتمام منابع آبی و سایر مناطق تحت مدیریت استان رادر خصوص این بیماری رصد میکنند و خوشبختانه تاکنون به جز منطقه تالاب میقان، موردی از آنفلوآنزای فوق حادپرندگان در استان مشاهده نشده است.

مصطفوی با بیان اینکه206 گونه پرنده ( آبزی و کنار آبزی ) در تالاب میقان اراک شناسایی شده است، افزود: بیشترین تلفات پرندگان در تالاب میقان اراک مربوط به غازهای خاکستری است و چندین گونه اردک، مرغابی ، تنجه، خوتکا و .

نیز در میان پرندگان تلف شده مشاهده می شود.

وی با اشاره به وسعت 12 هزار هکتاری تالاب میقان و شرایط سخت محیطی و کمبود امکانات افزود: جهت پایش وضعیت تالاب از لحاظ بیماری آنفولانزا و جمع آوری لاشه ها چند کیلومتر باید داخل آب و لجن زار تردد کرد و امکان استفاده از قایق نیست و با توجه به پایین بودن سطح آب و لجن زار شدن حاشیه تال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمع آوری 1324 لاشه پرنده در تالاب میقان

جمع آوری 1324 لاشه پرنده در تالاب میقان