مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 10:502022-01-15سياسي

جریمه مالیاتی 5 برابری وکلا در لایحه بودجه، تبعیضی نارواست


رییس کانون وکلای استان یزد جریمه مالیاتی پنج برابری وکلا در لایحه پیشنهادی بودجه 1401 را از مصادیق تبعیض ناروا و بر خلاف صریح اصول قانون اساسی و موازین شرعی خواند.

- ایسنا/یزد رییس کانون وکلای استان یزد جریمه مالیاتی پنج برابری وکلا در لایحه پیشنهادی بودجه 1401 را از مصادیق تبعیض ناروا و بر خلاف صریح اصول قانون اساسی و موازین شرعی خواند.

علی زارع مهرجردی در خصوص بند (س) تبصره 6 لایحه پیشنهادی بودجه سال 1401 کل کشور مبنی بر الزام وکلا به ثبت قراردادهای مالی خود با موکلین در سامانه های تنظیم قراردادهای الکترونیکی و اعمال جریمه مالیاتی تا سقف 5 برابر اختلاف کشف شده، در نامه های جداگانه ای از اعضای مجمع نمایندگان استان خواست نسبت به حذف بند مذکور در لایحه پیشنهادی بودجه تلاش کنند.

در این نامه آمده است: اصل عدالت و برابری مالیاتی یکی از مهمترین جلوه های اصل تساوی افراد در برابر قانون و اصل منع تبعیض ناروا می باشد و این که همواره یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بر ضرورت پیوست عدالت در تمامی تصمیم سازی ها و اقدامات اجزای حاکمیت بوده و نیز یکی از پرتکرارترین اصول قانون اساسی در ایرادات شورای نگهبان نسبت به مصوبات مجلس شورای اسلامی اصل منع تبعیض نارواست، حکایت از اهمیت این اصل بنیادین در نظام جمهوری اسلامی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریمه مالیاتی 5 برابری وکلا در لایحه بودجه، تبعیضی نارواست

جریمه مالیاتی 5 برابری وکلا در لایحه بودجه، تبعیضی نارواست