مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 11:152022-01-15اقتصادي

ایجاد صنایع بالادستی و پایین دستی آلومینیوم در هرمزگان


وزیر صنعت، معدن وتجارت، ایجاد صنایع بالادستی و پایین دستی آلومینیوم با به ظرفیت رسیدن آلومینیوم جنوب در گام دوم ضروری دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت و معدن و تجارت در حاشیه بازدید از واحد تولیدی آب آشامیدنی یام یام در بندرعباس گفت: در روز گذشته آلومینیوم جنوب به ظرفیت 300 هزار تن در سال رسید که این نوید بخش رسیدن به جایگاه بسیار خوب در صنعت آلومینیوم است.

وی گام دوم را ایجاد صنایع بالادستی و پایین دستی آلومینیوم دانست و اظهار داشت: صنایع بالادستی عمده موارد آن تولید برق است که در جوار این کارخانه نیروگاه یکهزار مگا وات در حال احداث است و مورد دیگر آلومینا است که عمده بوکسید و آلومینا مورد نیاز برای آلومینیوم را به دلیل نبود ذخایر کارخانجات آلومینیوم  این مواد اولیه  را وارد می کنند که در این حوزه سرمایه گذاری خوبی در حال شکل گرفتن است.

وزیر صمت افزود: در صنایع پایین دستی کارهای بسیار خوبی می شود انجام داد و با به ظرفیت رسیدن تولید کارخانه آلومینیوم جنوب همچون صنایع فولاد، این صنعت نیز می تواند به جایگاه خوبی دست پیدا کند و بخش قابل توجهی از نیاز کشور را تامین کنند.

انتهای پیام/ 88055


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد صنایع بالادستی و پایین دستی آلومینیوم در هرمزگان

ایجاد صنایع بالادستی و پایین دستی آلومینیوم در هرمزگان