مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 12:002022-01-15پزشكي

شروط انجام تست اُمیکرون برای افراد علامت دار


رییس انستیتو پاستور ایران با اشاره به شرایط انجام تست اُمیکرون برای افراد علامت دار کرونا، گفت: ظرفیت انجام تست تشخیصی کرونا در کشور می تواند تا روزانه 200 یا 250 هزار تست افزایش یابد، اما باید دید که دستورالعمل وزارت بهداشت چه خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علیرضا بیگلری با اشاره به برخی پیشنهادات مبنی بر افزایش میزان تست های تشخیصی کرونا در کشور، به ویژه با توجه به خطر شیوع اُمیکرون، گفت: در حال حاضر 500 آزمایشگاه در کشور داریم که با شبکه آزمایشگاهی پاستور همکاری می کنند.

ظرفیت انجام تست تشخیصی کرونا در کشور می تواند تا روزانه 200 یا 250 هزار تست افزایش یابد، اما باید دید که دستورالعمل وزارت بهداشت چه خواهد بود.

لزوم هدفمند بودن افزایش تست های تشخیصی کرونا وی افزود: بر این اساس وزارت بهداشت باید تشخیص دهد که با چه روندی می خواهد پیش بینی کند.

ممکن است که هدف این باشد که افراد علائم دار را تست کنیم یا ممکن است هدف این باشد که تست های وسیعی انجام شود که مسلما هزینه بالایی هم دارد.

ضرورت پیگیری و قرنطینه کرونا مثبت ها بیگلری ادامه داد: با این حال باید توجه کرد که اگر تست به میزان بالایی انجام شود و مشخص شود که تعدادی از افراد تست شان مثبت است، باید یک برنامه ریزی قوی وجود داشته باشد که افراد مثبت را بتوانیم در خانه قرنطینه کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شروط انجام تست اُمیکرون برای افراد علامت دار

شروط انجام تست اُمیکرون برای افراد علامت دار