مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 12:452022-01-15پزشكي

تبعات مصوبه هیأت مقررات زدایی برای اپتومتریست ها/بیکاری جامعه اپتومتری


عضو هیأت مدیره انجمن علمی اپتومتری ایران گفت: تصمیم هیأت مقررات زدایی برای اپتومتریست ها، باعث بیکاری فارغ التحصیلان این رشته دانشگاهی و کارکنان مراکز اپتومتری می شود.

- ، ناصر صادقپور، با عنوان این مطلب که اپتومتریست ها با اخذ مجوزها و پروانه های لازم از وزارت بهداشت و بر اساس قوانین و آیین نامه مؤسسات ساخت و فروش عینک طبی، در مؤسسه عینک طبی خود اقدام به خدمت رسانی به مردم می نمایند، افزود: اخیراً هیأت مقررات زدایی یک بند را در بین یکی از مصوباتش آورده که در آن اپتومتریست ها را که پروانه کار خود را از وزارت بهداشت دریافت می کنند ملزم به طی مراحل دست و پا گیر و اضافی دریافت جواز کسب کرده است.

وی ادامه دداد: این مصوبه در واقع یک نوع مانع تراشی در روند ارائه خدمت اپتومتریست ها به عنوان یک رشته وابسته پزشکی است که طبق قانون مجلس شورای اسلامی و آیین نامه های مربوطه جواز کار خود را مثل دیگر حرف پزشکی از مراجع ذی صلاح در وزارت بهداشت دریافت می کنند و با توجه به اینکه مشابه دیگر حرف پزشکی، اکثراً در ملک های غیر تجاری فعالیت دارند با این تعیین شرط و مانع تراشی! در بند د از مصوبات پنجاه و چهارمین نشست هیئت مقررات زدایی عملاً به تعطیلی کشیده شده و نمی توانند خدمات خود را به مردم ارائه نمایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعات مصوبه هیأت مقررات زدایی برای اپتومتریست ها/بیکاری جامعه اپتومتری

تبعات مصوبه هیأت مقررات زدایی برای اپتومتریست ها/بیکاری جامعه اپتومتری