مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 13:302022-01-15پزشكي

موضوع سلامت به عوامل اجتماعی خارج از حوزه سلامت مربوط است


رییس مرکز سیاستگذاری سلامت علوم پزشکی شیراز گفت:سلامت بیش از اینکه به مداخلات حوزه درمان مرتبط باشد و یا با حوزه های مراقبتی و پیشگیری مرتبط باشد به عوامل اجتماعی خارجی مربوط است.

- ، دکتر کامران باقری لنکرانی ظهر شنبه در نشست مجازی شهر و ارزیابی تاثیر سلامت ، گفت: یکی از موارد مهم در سلامت، بروز مداخلات موثر است و بسیاری از مواقع در این ارزیابی دچار مشکل می شویم و به جای اینکه به برون داد نهایی بپردازیم به فرایندها توجه می کنیم که اشتباه رایجی است و موجب می شود تا بودجه های کشور به درستی هزینه نشوند و به بیراهه برویم.

او ادامه داد: سلامت بیش از اینکه به مداخلات حوزه درمان مرتبط باشد و حتی با حوزه های مراقبتی و پیشگیری ارتباط داشته باشد، به عوامل اجتماعی خارج از حوزه سلامت مرتبط است.

رییس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: مثلاً در قضیه مرگ و میر مادران باردار، در ایران شاهد کاهش مرگ و میر مادران باردار بودیم که یک افتخار است.

لنکرانی تصریح کرد: مهمترین موضوعی که موجب این کاهش شد، نقش عوامل خارج از حوزه سلامت مانند حمل و نقل، بهبود دسترسی در راههای روستایی و …بوده است.

او ادامه داد: اما گاهی هم شاهد تاثیر منفی بوده ایم به عنوان مثال؛ در شیراز تا سال 95 شاهد قربانی سالانه تا 150 نفر عابرین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موضوع سلامت به عوامل اجتماعی خارج از حوزه سلامت مربوط است

موضوع سلامت به عوامل اجتماعی خارج از حوزه سلامت مربوط است