مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 14:052022-01-15بين الملل

هیل: خلأ آمریکا در غرب آسیا باعث گشایش های جدیدی در سیاست خارجی چین شده است


یک وبگاه خبری آمریکایی نوشت، رویکرد سیاست خارجی آمریکا موجب شده، باب های جدیدی از روابط میان کشورهای غرب آسیا و چین باز شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وبگاه خبری هیل روز شنبه در یادداشتی نوشت، با تضعیف مواضع آمریکا در غرب آسیا، چین در حال گشودن باب های جدیدی از روابط با کشورهای این منطقه راهبردی است.

در این یادداشت آمده است، وزارت امور خارجه آمریکا اخیراً در گزارشی ادعای چین درباره حق حاکمیت بر بخش هایی از دریای جنوبی چین را رد کرد.

این گزارش اولین مورد در نوع خود ظرف چند سال گذشته بوده و بر نگرانی واشنگتن از قدرت چین در شرق آسیا دلالت دارد.

هیل می نویسد، در همان روز که این گزارش منتشر شد، پکن در راستای تداوم تلاش برای پر کردن خلاء ایجاد شده توسط آمریکا در غرب آسیا، سوریه را به پروژه بزرگ تجاری کمربند و جاده اضافه کرد.

از سوی دیگر چین و شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه ای مشترک بر همکاری راهبردی در زمینه ایجاد منطقه آزاد تجاری تأکید کردند.

این وبگاه نزدیک به کنگره آمریکا افزود: به نظر می رسد که احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با ایران مهم ترین نگرانی واشنگتن در خاورمیانه باشد.

دولت [جو] بایدن ورای دستیابی به توافق احیاشده با ایران، تصریح کرده که مسائل اروپا و شرق آسیا را در اولویت دارد و در این میان،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیل: خلأ آمریکا در غرب آسیا باعث گشایش های جدیدی در سیاست خارجی چین شده است

هیل: خلأ آمریکا در غرب آسیا باعث گشایش های جدیدی در سیاست خارجی چین شده است