مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 15:002022-01-15بين الملل

لاوروف: آمریکا درباره سرنوشت سوریه تصمیم گیری نخواهد کرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه می گوید در سال 2019 که آمریکا کُرد های سوری را در مواجهه با تهاجم ترکیه تنها گذاشت، - وزیر خارجه روسیه به کُردهای سوری لزوم گفتگو با دمشق را گوشزد و یادآوری کرد که آمریکا درباره سرنوشت سوریه تصمیم گیری نخواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه می گوید در سال 2019 که آمریکا کُرد های سوری را در مواجهه با تهاجم ترکیه تنها گذاشت، نیرو های قسد که از واشنگتن مأیوس شده بودند به امید آنکه روسیه برای بازکردن باب گفتگو میان آن ها و دولت دمشق واسطه شود، به مسکو متوسل شدند حال آنکه در ادامه ماندگار شدن نظامیان آمریکایی در سوریه، نیرو های قسد هم از ایده گفتگو با دمشق فاصله گرفتند.

لاوروف در ادامه با تمرکز بر اهمیت گفتگو با دمشق، افزود: البته این آمریکا نیست که درباره سرنوشت سوریه تصمیم گیری خواهد کرد.

آمریکا هم مانند هر کشور دیگری در جهان، ظاهراً از تعهد به حفظ تمامیت ارضی سوریه سخن می گوید، اما در عمل، اقدامات جدایی طلبانه در شرق رود فرات را دامن می زند.

اظهارات لاوروف در حالی بیان شد که خبر ها حاکی از آن است که نیرو های اشغالگر آمریکا با همکاری شبه نظامیان جدایی طلب قسد ، یک پالایشگاه با ظرفیت سه هزار بشکه در روز را در میدان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوروف: آمریکا درباره سرنوشت سوریه تصمیم گیری نخواهد کرد

لاوروف: آمریکا درباره سرنوشت سوریه تصمیم گیری نخواهد کرد