مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 18:402022-01-15بين الملل

برلوسکونی به دنبال ریاست جمهوری ایتالیا


سیلویا برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا که سودای تکیه زدن بر مسند ریاست جمهوری را در سر دارد، به حمایت احزاب دست راستی دل خوش کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا به نقل از دویچه وله، در حالی که رهبران سه حزب راستگرای ایتالیا از نامزدی برلوسکونی حمایت کرده اند، شانس وی برای پیروزی زیاد به نظر نمی رسد.

فرآیند انتخابات ریاست جمهوری ایتالیا 24 ژانویه (4 بهمن) آغاز می شود و برلوسکونی امیدوار است بتواند با استفاده از این فرصت، بار دیگر به صحنه سیاسی این کشور بازگردد.

این سیاستمدار ایتالیایی که 85 سال سن دارد، پیش از این سه دوره را به عنوان نخست وزیر در قدرت بوده که دوره نخست آن فقط یک سال ادامه یافته است.

در همین حال، رهبران سه حزب راستگرای ایتالیا پس از دیدار با برلوسکونی، با صدور بیانیه ای از نامزدی وی برای پست ریاست جمهوری حمایت کردند.

در این بیانیه عنوان شده که رهبران این سه حزب، اتفاق نظر دارند که برلوسکونی برای برعهده گرفتن منصب ریاست جمهوری ایتالیا در این شرایط دشوار، فرد مناسبی است.

امضاکنندگان این بیانیه معتقدند که رییس جمهوری ایتالیا، نماد وحدت ملی است و برای اجرای شایسته وظایفش باید از اقتدار، تعادل و وجهه ای بین المللی برخوردار باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برلوسکونی به دنبال ریاست جمهوری ایتالیا

برلوسکونی به دنبال ریاست جمهوری ایتالیا