مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 08:052022-01-16اجتماعي

سایه سنگین برج سازی بر سر منحصر به فردترین باغ گیاه شناسی خاورمیانه


آغاز عملیات ساخت چند برج در شمال باغ گیاه شناسی که مجوز ساخت آن در دهه 80 صادر شده است، اعتراضات زیادی را به دنبال داشته است، و یک حقوقدان خواستار ورود شورای عالی شهرسازی به این موضوع شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس، محمد درویش فعال محیط زیست چندی پیش با انتشار توییتی از ادامه ساخت و سازها در منطقه 22 آن هم در منتها الیه شمالی باغ گیاه شناسی ملی ایران خبر داد و با اشاره به اینکه این منطقه پهنه D شهرسازی محسوب می شود، گفت: بهترین کاربری برای آن فضای سبز است تا چشم انداز و حیات بوم شناختی باغ آسیب نبیند، اما اینک می خواهند 22برج 27طبقه در آن احداث کنند، چگونه شهرداری تهران چنین مجوزی را صادر کرده است.

طبق نقشه های منتشر شده از این پروژه پهنه D از چهار برج تشکیل شده است و در حال حاضر در مرحله خاک برداری و تجهیز کارگاه است.

براساس اطلاعات خبرنگار فارس، طرح تفصیلی این پهنه مربوط به بلوک ارتش است و توافقات آن در دهه 80 انجام شده و هیچ گاه این پهنه G نبوده و کمیسیون ماده 5 هم با ساخت و ساز در آن موافقت کرده است و دارای پروانه بلند مرتبه سازی است.

ساخت و ساز تاثیر زیادی بر روی باغ گیاه شناسی نمی گذارد کارشناسان شهرسازی معقتدند این ساخت و ساز تاثیر زیادی بر روی باغ گیاه شناسی نمی گذارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه سنگین برج سازی بر سر منحصر به فردترین باغ گیاه شناسی خاورمیانه

سایه سنگین برج سازی بر سر منحصر به فردترین باغ گیاه شناسی خاورمیانه