موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - متناسب سازي - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست - همسان سازي حقوق بازنشستگان - انتخابات رياست جمهوري - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - استقلال و پرسپوليس - بيمارستان روحاني بابل - موادفروشان - آرين بانك - زمين خواري لواسانات - اتحاديه بسكتبال غرب آسيا - جشنواره ملي روز جنگلبان - مديريت بحران آب - گازپروم - محمدرضا ميرشفيعي - ابن الدين حميدي - درباره برنامه دورهمي - گوليلمو ويكاريو - فرشاد قديري

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 10:152022-01-16اقتصادي

افزایش سرعت ساخت وساز چین در مرز بوتان


چین به روند مسکن سازی در مرزهای مورد مناقشه خود با کشور بوتان سرعت بخشیده و تصاویر ماهواره ای حاکی از آن است که بیش از 200 ساختمان از جمله ساختمان های دو طبقه در شش نقطه مختلف ساخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تصاویر و تحلیل های انجام شده توسط شرکت تحلیل داده هاوک آی 360 حاکی از آن است که ساخت وساز در برخی از این مناطق در مرزهای غربی بوتان، از اوایل سال 2020 در دست انجام بوده است و چین این کار را با ساخت راه و پاکسازی مناطق آغاز کرده است.

این تصاویر نشان می دهند که فعالیت چین از در سال 2021 سریعتر شده است.

سازه های کوچکتر احتمالا برای انبار کردن تجهیزات و تدارکات ساخته شدند و پس از آن، فنداسیون و سپس ساخت ساختمان ها آغاز شد.

دو متخصص که این تصاویر را مشاهده کردند، گفتند که به نظر می رسد هر شش شهرک در قلمرو مورد مناقشه چین و بوتان با منابع و جمعیت بومی کمی قرار دارند؛ از جمله یک منطقه مورد بحث به مساحت تقریباً 110 کیلومتر مربع.

وزارت امور خارجه بوتان در پاسخ به پرسش رویترز گفت: سیاست بوتان این است که درباره مسائل مرزی در انظار عمومی صحبت نکند.

به گفته کارشناسان و یک منبع دفاعی هند، این ساخت و ساز نشان می دهد که چین تمایل دارد برای حل و فصل ادعاهای مرزی خود به جاه طلبی هایش جامه واقعیت بپوشاند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سرعت ساخت وساز چین در مرز بوتان

افزایش سرعت ساخت وساز چین در مرز بوتان