مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 11:252022-01-16سياسي

خراسان شمالی در پویشی 14 ساله سرسبز می شود/به یاد هر شهید هزار نهال کاشته شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبر گزاری فارس از بجنورد، صبح امروز، مهدی قدیمی، رییس جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهارکرد: این استان با اجرای پویش مردمی نهالکاری ایران سرسبز که از هشتم دی ماه امسال آغاز شده است در مدت 14 سال سرسبز می شود.

وی گفت: پویش ملی ایرانی سرسبز با عنوان هر ایرانی یک درخت، فرصتی است تا با حضور قشرهای مختلف مردم و گروه های جهادی، پوشش گیاهی عرصه های منابع طبیعی احیا و فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی در بین افراد جامعه نهادینه شود.

رییس جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان این که در این پویش قرار است به یاد هر شهید هزار نهال کاشته شود افزود: این طرح در بازه زمانی 1400 تا 1414 اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان خراسان شمالی سندی به نام شجره طیبه نیز تنظیم شده است تا وظایف بیش از 50 دستگاه را که در این پویش سهیم هستند به تناسب ظرفیت آن ها احصا کند تادر عرصه های ملی نهالکاری انجام شود.

قدیمی با بیان این که آغاز این پویش با کاشته نهال در پارک جنگلی جاوید در بجنورد و مناطقی از مانه و سملقان کلید خورد اظهار داشت: در این دو مکان800 نهال با مشارکت شهرداریٰ، مردم، همیاران طبیعت، بسیج و سپاه و دیگر دستگاه هایی که مشارکت دارند کشت شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان شمالی در پویشی 14 ساله سرسبز می شود/به یاد هر شهید هزار نهال کاشته شود

خراسان شمالی در پویشی 14 ساله سرسبز می شود/به یاد هر شهید هزار نهال کاشته شود